I mai er det jazzfestivaler i både Stavanger, Balestrand og Bergen. Vi har tatt en prat med de tre festivalsjefene.
Hvilken konsert kommer du aldri kommer til å glemme, og hvorfor?
Hasse Andersen, Maijazz: Det er Jan Garbarek & Hilliard ensemble. De hadde 3 konserter dypt inne fjellet i Kraftstasjon (Hylen og Tonstad, 1999) – utrolig opplevelse! Dessuten bestillingsverk med Palle Mikkelborg og Stavanger Symfoniorkester (1998). Magisk!
Sigurd Kvikne, Balejazz: Min første av 15 James Taylor konserter i Madison Square Garden. Bandet var med Steve Gadd, Don Grolnick, Jimmy Johnson, Michael Landau, 4 fantastiske sangare og blåserekke. Hadde venta i mange år på å sjå han live. Innfridde.
Jon Skjerdal, Nattjazz: The Band på Nattjazz i 1994. Vi hadde Teaterbåten Innvik liggande ved kaien på USF som backstage, og utescenen like ved. Eg og ein til måtte bæra den legendariske trommisen og vokalisten Levon Helm mellom oss opp på scenen, han var ganske sliten på det tidspunktet. Men når han starta spela og synge, var det ein fryd å høyra. Konserten finst enno i NRK sine arkiv.
Hva er drømme-bookingen for din festival?
Hasse Andersen, Maijazz: Det er å finne den gode blandingen / balansen i det spennende som finnes innen Jazzen.
Sigurd Kvikne, Balejazz: Jan Garbarek og James Taylor.
Jon Skjerdal, Nattjazz: Som dei fleste arrangørar nok vil seia, Tom Waits. Vi hadde spikra dato på han for mange år sidan, men det gjekk ikkje fordi Grieghallen var opptatt. Ellers skulle eg gjerne ha booka Sharon Jones ein gong til, om ho hadde levd.
Hva er den største tabben du har gjort som festivalsjef?
Hasse Andersen, Maijazz: Etter at vi virkelig fikk etablert festivalen i 1992 kom det berømmelig overmotet i 1993. Vi kom oss igjennom 1993 med dyrekjøpt erfaring. Musikeren Jon Christensen sa en gang – Play the Room – med andre ord, vi fant ut hva rommet, byen tålte av «vår musikk».
Sigurd Kvikne, Balejazz: Gløymde ein søknadsfrist, redda det heldigvis.
Jon Skjerdal, Nattjazz: Det er mange. Men hugsar best då eg introduserte Jan Garbarek kvartett i Grieghallen, direkte på radio, og gikk litt i surr på dei tyske navna. Det enda med at eg introduserte Reinerhart Weberhauser. Ei god blanding av Eberhart Weber og Reiner Brüninghaus. Det var bra det, sa Garbarek og klappa meg på skuldra.
Er det noen festivaler du ser opp til og blir inspirert av?
Hasse Andersen, Maijazz: Det som inspirerer meg veldig er samholdet blant norske jazzfestivaler hvor vi stadig hjelper hverandre videre!
Sigurd Kvikne, Balejazz: Vossajazz. At dei heile tida ikkje tenker tradisjonelt, men utradisjonelt.
Jon Skjerdal, Nattjazz: Den eg har mykje nytte av er North Sea Jazzfestival, for der får ein høyrt svært mange band på kort tid. Men ville ikkje vore så stor sjølv.
Hva er den største utfordringen med å drive festival i Norge idag?
Hasse Andersen, Maijazz: Jeg tror ikke Maijazz er aleine – det har vært INGEN økning i bevilgningene fra offentlig myndigheter. Hos Maijazz har viktige bevilgninger stått stille siden 2010. Er ikke så veldig imponert over kulturpolitikken uansett parti farger. Tenk på hvor mye kostnadene har økt de siste årene, vi har dermed fått minsket «kjøpekraft».
Sigurd Kvikne, Balejazz: Kommunikasjonar og høge reiseutgifter for oss som ligg ute i distriktsnorge.
Jon Skjerdal, Nattjazz: Utelukkande finansiering. Det er ein risikosport å arrangera festival, særleg etter at næringslivet har kutta ut det meste av kultursponsing dei siste åra. Dei offentlege tilskota som trengst for å presentere smalare sjangrer er så låge at det ikkje er mogeleg å arrangere utan å ta inn meir kommersielle namn på plakaten.
…
Først ut er Balejazz (3.-4. mai på Balestrand) og Maijazz (3.-8. mai i Stavanger) og på slutten av måneden begynner Nattjazz (24. mai-1. juni). Vi krysser fingrene for gode arrangør-forhold!