Da er vi igang med årets Sommerjazzkurs. I år er vi 32 deltagere og 7 instruktører i tillegg til Nina og Audun fra Vestnorsk Jazzsenter. Vi har også med et par svært unge maskoter, to fedre + psykolog og bassist Jo Fougner Skaansar som skal ha et lite opplegg om prestasjonsangst hos musikere.
Søndag kl. 19:30 vil lærerne spille konsert som er åpen for både deltagere og publikum. Og mandag kl. 19:30 har vi avslutningskonsert med både lærere og deltagere. Ellers består dagene av øving i mindre band, hørelære. lyttestunder. instrument-undervisning en-til-en og i grupper. Og på kveldene er det jam-session. I kveld blir det også en jam-skole hvor vi får høre både skrevne og uskrevne regler om hva en gjør på jam.
Det er veldig gøy å være i gang og møte masse spillesugne ungdommer. Vi gleder oss til fortsettelsen! Over ser du årets instruktører, øverst fra venstre: Magne Thormodsæter – bass, Hildegunn Gjedrem – vokal, Mona Krogstad – treblås, Dag Magnus Narvesen – trommer og pedagogisk leder. Nederst fra venstre: Simen Kiil – trompet, Øyvind Dale – piano, Oddrun Lilja – gitar.
